21.06.2014

Ciasto z zielonej herbaty z kremem z białej czekolady i pistacjami

Zakupiłam ostatnio zieloną herbatę matcha (o tu: Nagomi ) i nie mogłam się doczekać jej użycia.
Przetrząsnęłam Internety w poszukiwaniu przepisu na ciasto z użyciem matcha.
Znalazłam, owszem, i kilka mi przypadło do gustu - na pewno kiedyś je upiekę.
Ale tym razem to nie było to.
A zatem postanowiłam zrobić ciasto z różnych przepisów: tu coś skubnąć, tam coś uszczknąć.
Ciasto miało mieć mniejszą średnicę, ale popsuła mi się tortownica i musiałam zrobić w nieco większej - przez co biszkopt wyszedł dość niski.

W ten sposób powstało ciasto biszkoptowe z zielonej herbaty z kremem z białej czekolady i pistacjami.

Składniki

Biszkopt
- 4 jaja
- 130 g cukru pudru
- 100 g mąki pszennej (użyłam tortowej)
- 33 g mąki ziemniaczanej
- 1,5 łyżki zielonej herbaty matcha w proszku

Krem
- 300 ml śmietanki 30% (użyłam łaciatej 30)
- 3 tabliczki białej czekolady
- 4-5 garści pistacji

Ponadto
- 1/4 filiżanki zaparzonej zielonej herbaty (lekko posłodzonej)
- tabliczka białej czekolady
- pół łyżeczki zielonej herbaty matcha

Przygotowanie

Biszkopt

1. Mąki przesiać razem; 
białka oddzielone od żółtek ubić, 
następnie ciągle ubijając dodawać partiami cukier i ubić białka na sztywno; 
dodać po kolei żółtka i dalej ubijać;


2. Dodać zieloną herbatę i ubijać;
wsypać mąki i drewnianą szpatułką wymieszać do połączenia składników;

3. Masę przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (średnica ok 20 cm)

4. Piec w temperaturze 160-170 stopni przez 30-40 minut lub do suchego patyczka.

5. Od razu po upieczeniu wyjąć ciasto i razem z formą upuścić na podłogę z wysokości ok. 60 cm
(szok w oczach mamy spokojnie pijącej sobie kawę - bezcenny).
Odstawić do otwartego piekarnika do ostygnięcia.

Krem

1. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i wystudzić


2. Schłodzoną śmietankę ubić;
pod koniec dodawać powoli rozpuszczoną czekoladę i dalej ubijać
(zmniejszyć obroty)

3. Pistacje obrać i posiekać (ale nie za drobno)



Wykonanie ciasta:
1. Biszkopt przekroić na 2 blaty.

2. Spodni blat nasączyć lekko zaparzoną zieloną herbatą.
(ja nie musiałam dużo nasączać, ponieważ biszkopt wyszedł wilgotny i mięciutki jak gąbeczka ^_^ )
3. Posmarować połową kremu i posypać pistacjami.


4. Posmarować pozostałym kremem i przykryć drugim blatem - również lekko nasączonym.
5. Rozpuścić tabliczkę białej czekolady i posmarować wierzch ciasta.
6. Ozdobić różyczką z lukru plastycznego*
7. Posypać z wierzchu zieloną herbatą matcha


* Przepis na różę z lukru plastycznego.
( wzorowałam się na przepisie stąd: Jak-zrobic-Roze-z-lukru-plastycznego-film )

Potrzebne będą:
- czerwony i zielony lukier plastyczny (ready to roll icing)
- kawałek folii (np. foliowa torebka śniadaniowa)
- odrobina cukru pudru
- wycinarki do liści (nie są niezbędne - można listki wyciąć ręcznie - ale ułatwia to robotę)

1. Z czerwonego lukru uformować łezkę, następnie grubszym końcem dotknąć cukru pudru, strzepnąć nadmiar cukru i odstawić.
2. Z tego samego lukru uformować po ok. 6 kuleczek małych i minimalnie większych (może być mniej, może być więcej - w zależności od upodobania)
3. Każdą kuleczkę kłaść między folię i delikatnie rozcierać palcem, aby powstał płatek.
4. Pierwszy płatek owinąć wokół łezki, zostawiając ostatnie kilka milimetrów boku lekko odstające.
5. Owijać kolejne płatki i formować według upodobania - żeby tylko przypominało to różę.
6. Z zielonego lukru plastycznego wyciąć cztery listki
(jeśli nie ma się pod ręką wycinarki, można wyciąć kształt listków z rozwałkowanego lukru i wykałaczką zrobić rowki)

Różyczkę dobrze jest zrobić wcześniej (np. podczas pieczenia biszkoptu) - można ją sobie wtedy spokojnie odstawić i nam trochę stwardnieje.

To całe ciasto.
Jutro się okaże, jak to smakuje ;)




Brak komentarzy: